Naghdoon

نقد و بررسی فیلم سریال انیمه و بازی

Naghdoon

نقد و بررسی فیلم سریال انیمه و بازی

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ب.ظ

۰

نقد و بررسی انیمه Attack On Titans

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ب.ظ

خلاصه داستان : داستان در مورد زمانه ای است که انسانها به مدت 100 سال از ترس غول هایی بزرگ که انسان ها را میخورند به درون دیوارهای غول آسا  پناه برده اند. اما همه چیز با آمدن غولی بزرگ تر از دیوارها تغییر میکند...

 

داستان :

داستان انیمه حمله به غول ها یا به ژاپنی Shingeki no kojin داستان معمولی نیست و همانطور که در خلاصه داستان خواندید بحث بحثه غولها و دیوارهایی است که از انسانها دربرابر آن غولها محافظت میکنند.

انیمه از همان ابتدای داستان و در قسمت اول بزرگترین تغییر و بلا را در زندگی شخصیت های بیچاره اش میاورد. در انیمه انسانها به مدت 107 سال است که درون دیوار هایی که نمیدانند دقیقا چگونه ساخته شده است زندگی میکنند. دیوارها سه تا هستن که به ترتیب ماریا , رز , سینا نام دارند. در داخلیترین دیوار هم انسانهای پولدار و بالا مقام با بهترین سربازها زندگی میکنند.

 

 

شخصیت اصلی داستان ارن هم در همین بیرونی ترین دیوار با مادر پدرش و دختری به اسم میکاسا زندگی میکند. دوستی هم به اسم آرمین دارد که خیلی دست و پا چلفتی و ترسوست ولی دانش و اطلاعات و مغز خوبی دارد. به تازگی آرمین در کتاب پدریزرگش در مورد دنیای بیرون و مشخصات آن که دریا دارد و یا جنگل ها و چیززهای دیگر خوانده و به اروین نیز طعریفشان کرده. پس دوتایی عشق خارج از دیوار پیدا کردن و درمورد اینکه این دیوارها تا ابد از مردم محافظت نمیکنن حرف میزنن. از طرف دیگه میکاسا که ارن رو نزدیکترین عضو خانوادش میدونه حاضره براش هر کاری کنه و حتی از جونش مایه بزاره.

 

 

در انیمه نیروهای نظامی به سه گروه پادگان و شناسایی و ژاندارمری که فقط گروه شناسایی به خارج از دیوار ها برای شناسایی غول ها میرن. که در همین راه کشته های زیادی میدن و چیز خاصی هم تا بحال نفهمیدن.

ارن هم علاقه زیادی به رفتن به این گروه رو داره ولی این موضوع رو میکاسا سر میز ناهار در قسمت اول به پدر و مادر ارن میگه اینجاس که پدر ارن که قراره به مسافرت بره بهش میگه وقتی برگشتم باهم به زیرزمینی که بهت اجازه نمیدادم بری میریم و میخوام بهت یه چیزی نشون بدم در اینجا شاید فکر کنید که این یک دیالوگ ساده بود ولی بعدها مهمترین نکته برای نجات بشر میشه.

 

 

در بعد از ظهر همون روز به یکباره از پشت دیوار ها یه غوله خیلیی بزرگ سرشو دراز میکنه. دیوار رو میشکنهو تمام غول های اطراف میریزن به داخل... (خطر اسپویل) در قسمت اول ارن مادرشو جلو چشماش از دست میده (یعنی غول میخوردش) و وقتی در نهایت به کمک یکی از افراد پادگان با آرمین و میکاسا فرار میکنه به این نتیجه میرسه که میخواد انتقام مادرشو از همه غولها و همینطور انتقام همه انسانهارو ازشون بگیره و تنها هدفش کشتن غول ها میشه بعد ها به همراه دوتا دوستاش میرن به آکادمی و بعد به گروه شناسایی ملحق میشن ولی بازم در اولین روز کارشون رو دیوار دوباره غول بزرگه دیواره میشکنه!!!

 

 

حالا اینا به دفاع از دیوار میپردازن که در اینجا ارن برای اینکه آرمین رو نجات بده خودشو بکشتن میده (یه غول میخوردش) ولی بعد معلوم میشه که ارن به وسیله دارویی که پدرش بهش تزریق کرده در کودکی میتونه بدن یک غول رو احظار و اونو کنترل کنه که با همین راه دیوارو پس میگیرن و راهشم میبندن. اما این آخر کار نیست و باید به بقیه هم بقبولونه کهبراشون خطر نداره. برای همین طی یک دادگاه به گروه شناسایی و با ضمانت اونا ملحق میشه. رییس این گروه اروین اسمیت است و یکی از کشنده ترین گروه های ارتش که متشکل از: لیوای اکرمن، پترا رال ، الدو ، هانجی، ایلو، گانتر شوتز ، این گروه 6 نفره به اندازه یک ارتش قدرت دارد و به نوعی هیچ تایتانی جلودار انها نیست.

 وظیفه اصلی این گروه شناسایی نقاط ضعف تایتان‌ها و همچنین در صورت امکان اسیر کردن یک تایتان برای انجام تحقیقات لازمه. با همه اینها در اولین روز رفتن گروه شناسایی به بیرون (با ارن) غول ها بهشون حمله میکنن و سر و کله یه غول زن که دارای عقل و فهمه پیدا میشه.

 

 

گروه شناسایی که از قبل برای دستگیری اون برنامه ریختن اونو گیر میندازن و بهش میگن که بیاد بیرون (به آدمی که مثل ارن بدن غول احضار کرده) اما اون فرار میکنه. حالا اما به کمک هوش آرمین که حدس میزنه کی میتونه اون غول باشه گروه شناسایی عملیاتی برای دستگیری اون در شهر میکشن که طی اون ارن و اون دختره که غول زن رو کنترل میکنن میجنگن و آدمای زیادی هم میمیرن و شهر هم کلی خسارت میبینه اما در لحظه آخر که بدن غول زن از بین رفته و میخوان دختره رو بگیرن دختره خودشو در یک زندان الماسی گیر میندازه و کار همه بی فایده میشه اینجاس که فصل اولم تموم میشه. (:


 

تحلیل :

دنیایی سیاه آکنده از خون و کشتار و مملو از انزجار , ترس , ناشناخته ها و رازها توصیفی تقریبی از انیمه Attack On Titans هست. وقتی بی درنگ شخصیت های مهم داستان به بی رحمانه ترین شکل کشته میشن , وقتی هزاران نفر در قسمت اول سلاخی و غذای غول ها میشن به توصیفی شبیه توضیح بالا میرسید. Attack On Titans انیمه ای شبیه انیمه های دیگر نیست. صحنه های بسیار خشن رو درش جا داده و موزیک هایی متناسب اونها رو براش ساختن به خصوص موسیقی متن ابتدایی انیمه (اوپنینگ اول). به مانند یک ساخته آخرالزمانی کار سازنده ها عالیه و حس یک آخرالزمان با تم غول هایی که آدما رو میخورن رو بهتون میده.

انیمه انیمه ای راز گون و پر از رازهاییه که فقط تعداد انگشت شمارشون در فصل اول جواب داده شدن و کلی هم به سئوالاتمون افزوده شد. غول ها فقط غول نیست بلکه اونها هم رازهایی در پشت پرده دارن و این رو طی فصل اول انیمه درک میکنید. مورد دیگر اینکه انیمه سعی داره دنیاهای ما بین انسانها و غولهارو که جدا از هم هستند رو به هم ارتباط بده. شخصیت اصلی داستان کسیه که باید این کارو بکنه و هر دو طرف رو درک کنه. برای هر کدام از سئوالاتی که در مورد انیمه بذهن میرسه هم ده ها نظریه میشه گفت برای مثال اینکه غولها چه جور بوجود اومدن؟ خوب طبق گفته انیمه غول ها اندام تناسلی ندارن و نمیتونن تولی مثل کنن و صدها سال پیش یهویی سبز شدن و شروع به خوردن انسانها کردن. خوب یه فرضیه این می تونه باشه که خود انسانها اونا رو ساختن تا اتحاد بین انسانها بوجود بیاد. یا اینکه غولها خود انسانها هستن و فرضیه های دیگه. 

همونطور که گفتم غول ها یکی از عناصر اصلی سازنده انیمه هستن و مثل سریالای خارجی بدون جزئیات ساخته نشدن و با اینکه چیز خاصی در موردشون نمیدونیم ولی چیزهایی که میدونیم اینا هستن که غول ها میتونن انسانها رو نخورن چون نمیتونن هضمشون کنن و بعد از یه مدن جسدشون رو پس میزنن مورد دیگه اینه که فقط نسبت به انسانها تمایل نشون میدن و اصلا با حیوونا کاری ندارن. مورد بعدی قدرت ترمیمشونه که حتی اگه سرشون قطع بشه باز بعد چن دقیقه درمیاد و تنها راهش بریدن قسمتی از پشت گردنشونه.

چیزی هم که باز بهش پرداخته شده سلاح های انسانهاست که در گذشته توپ ها بودن ولی بعدها سلاح های سه بعدی جاشون رو گرفت. سلاح های سه بعدی برای کنترل مهارت بالایی رو میطلبن و باید ابتدا آموزششون رو دید.

مورد بعدی که هائز اهمیته دیوارها هستن. دیوارها به ترتیب ماریا , رز و سینا نام دارن و به ترتیب بلندتر میشن و ارتفاع دیوار ماریا 50 متر هست. اطلاعاتی از اینکه این دیوارهای عظیم الجثه چگونه ساخته شدن نیست و بعضی هاهم که اونهارو میپرستن فکر میکنن که خدایان اونها رو ساختن!!!

شخصیت پردازی هاهم خیلی خوب انجام شده و موسیقی ها هم همینطور نحوه طراحی شون هم خیلی خاصه و جوریه که انگار با دست کشیدن. جدا از طراحی شخصیت ها طراحی محیط ها هم عالیه

تنها نکته ای که باید یادتون باشه اینه که یک سر نگاهش نکنین که چون توش خیلی خشونت و خون ریزی هست اعصابتون رو بهم میریزه.


برای دانلود هم به لینک زیر مراجعه کنید:

کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۸
Ali MBina

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی