Naghdoon

نقد و بررسی فیلم سریال انیمه و بازی

Naghdoon

نقد و بررسی فیلم سریال انیمه و بازی

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

۱

نقد و بررسی سریال friends دوستان

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

امروز با نقد و بررسی سریال زیبای friends در خدمتتون هستیم. برای مشاهده نقد و بررسی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

داستان :

داستان کلی در مورد شش نفر از افرادیه که در شهر نیویورک زندگی میکنن و با هم دوست هستن. که سه تاشون پسر(راس,چندلر,جویی) و سه تاشون دخترن (مونیکا,فیبی,ریچل) بیشتر داستان مثل انیمه ها به شخصیت های داستان میپردازه
و همین باعث جذابیت هرچه بیشتر سریال میشه البته دیگر عنصر بسیار مهم دیالوگ های شخصیت هاست که گاهی به حدی عمیق و کارشده هستن که شاید با واژه شاهکار بشه بیانشون کرد!!!
گاهی گفتگوهایی بین افراد انجام میشه که شما رو در عین خندوندن به فکر وامیداره که چطور؟ چطور همچین چیزی رو ساختن؟؟
در بین داستان صحنه های عاشقانه هم زیاده و شما مدام شاهد جور شدن و باز به هم زدن بین راس و ریچل میشید.
گاهی حق با ریچله و گاهی راس و اکثر مواقع هر دوتاشون!!!
کمدی ها و اتفاقات سریال واقعی ساخته شدن یعنی شما میتونید تصور کنید که در واقعیت چنین اشخاصی باشن و بقول معروف فانتزی ساخته نشدن. پس شما با لذت و توجه بیشتری به دنیای سریال وارد میشید. چیزی که در سریال How I Met Your Mother 
خیلی کم دیده میشد. به هم زدن ها و دوست شدن های شخصیت ها و سوِءتفاهم هایی که بینشون اتفاق میفته خیلی خوب کارشده و یهویی همینجوری اتفاق نمیوفته بلکه با زمینه سازی و فکر ساختنشون.
 

شخصیت ها :

همونطور که گفتم روی شخصیت ها خیلی کار شده و این یک نقطه قوت مهم در سریال هست. بیاین شخصیت هارو به طور جدا مورد بررسی قرار بدیم:
 
راس: راس برادر مونیکاس و یک دکتر دیرینه شناسیه که خیلی به کارش علاقه داره و مدام به دوستاش راجعه کارش توضیح میده (ولی خوب کی گوش میده؟!) راس از دوران دبیرستان عاشق ریچل بوده ولی نتونسته بهش بگه با شروع سریال میبینیم که تازه راس طلاق گرفته و دلیلشم اینه که زنش بعد نه سال فهمیده لزبینه!!!! در قسمت اول ریچل هم با لباس عروس میاد به سنترال پرک (یه قهوه خونه که پاتوق دوستانه) و مونیکا رو میبینه و بهش میگه که از عروسی فرار کرده و از همونجا راس دوباره عشقش یادش میوفته... البته ناگفته نماند که تا یه مدتی دوست و همدم راس میمونشه!!!!
 
 
چندلر: دوست داشتنی ترین شخصیت سریال که دائم جک میگه و هر اتفاقی رو به سخره میگیره و تو ارتباط برقرار کردن با دخترا افتضاحه. چندلر دوست دوران دانشگاه راسه و کارش در مورد ارقام و اینجورچیزاس و هر دفعه هم که توضیح میده دقیقا کارش چیه هیچکس نمیفهمه! چندلر تو آپارتمان مونیکا و ریچل زیندگی میکنه ولی تو خونه بغلیشون البته. هم اتاقی چندلر جوییه و باهم دوستای خیلی جون جونی هستن و یکی از بخش های لذت بخش سریال دوستی های همین دوتاس. مادر چندلر یه زن عاشق عشق و حاله و باباشم که ازش خوشش نمیاد یه همجنس بازه که تو لس آنجلس یه کلوپ برا گِیا ساخته!!!
 
 
 
جویی : جویی اصالتا یه ایتالیاییه و عاشق خوردن و دختربازیه. هم اتاقیه چندلر که میخواد بازیگر بشه و پول کلاسای بازیگریشو از چندلر میگیره. از نظر هوشی خنگه و حافظشم زیاد خوب کار نمکنه. در طی فیلم تو یه سریال بازی میکنه اونم در نقش اول (نقش دکتر دریک رموری) که بعد از یه مصاحبه که میگه من خودم دیالوگامو میگمو از نویسنده ها بد میگه تو فیلم میکشنش. البته بعد ها در نقش برادر دوقلوی دکتر دریک بازی میکنه. جویی شش تا خواهر داره و با فیبی رابطه خاصی داره (نه اینکه از نظر عشقی یه رابطه همون خاص)
ناگفته نماند دیالوگ معروف جویی ?How you doin بود. و یه عروسک خیلی محبوب پنگوئن داشت!!
 
 
مونیکا : شخصیت اصلی مونیکا در جدی بودن و به قوانین اعتقاد داشتن و بسیار وسواسی بودن بود. اون خودش از وسواس وحشتناک مادرش دائم ناله میکرد درحالی که در همون حین پدر بقیه رو درمیاورد. مونیکا با ریچل همخونه بود و دوتایی مثل جویی و چندلر خیلی جور بودن ولی نه در حد اونا. مونیکا شغل اصلیش آشپزی بود ولی اونم بعدها مجبور به عوض کردن شغلش میشه.مونیکا خواهر راسه و از اونجایی که مامان باباش دائما به راس توجه میکنن خیلی کلافس و به راس حسودی میکنه. مامانش دائم بهش گیر میده و اذیتش میکنه. در یکی از قسمت ها فیلم دوران دبیرستان شخصییت ها (به جز جویی و فیبی) رو میشه و میبینیم که مونیکا خیلـــی چاق بوده ولی بخواطر حرف چندلر یه چن ده کیلویی کم میکنه!!!!
 
 
فیبی : عجیبترین بین شش نفر!!! نه در کل شهر!!! با شخصیت عجیب غریب فیبی ما میتونید خیلی بخندید!!! اعتقاد شدید داشتن به روح و حافظ محیط زیست و کسی که دائم فال میگیره و اونطور که معلوم میشه و خودشم میگه در گذشته کارهای خلاف زیادی کرده. مادرش در شش سالگیش خود کشی کرده و باباشم نمیدونه کجاس!!! بچگیاش هم که تو خیابون بزرگ شده. البته شاید فکر کنید با این چیزا فیبی یه شخصیت افسرده و افسرده کنندس و خیلی غم انگیزه ولی همه این افکارو برعکس کنید!!! شخصی که حتی بعضی اوقات از این گذشتش برای دلسوزی دیگران نسبت به خودش استفاده میکنه و...
نا گفته نماند فیبی گیتار میزنه و آهنگ میسازه آهنگ معروفشم Smelly Cat (گربه بوگندو) هست.
 
 
 
ریچل : خوب در نهایت ریچل. ثابت میکنه که باحالترین و شیکترین ژست دنیا صاف و ساده بودنه و صادق بودنه. شغل اون در مورد مُده و در ابتدا خیلی به پدرش وابستس ولی بقیه بهش یاد میدن که چطور خودکفا بشه و روی پای خودش بایسته. در طول سریال ریچل با راس جوره و دائما از هم جدامیشن و باز باهم جورمیشن.
 
 

سنترال پرک :

سنترال پرک به قول خودمون پاتوق شخصیتا بود و همشون اونجا پلاس بودن چیزی که تو How I Met Your Mother بار پایین آپارتمونشون بود درکل بیشتر سکانسای فیلم در اینجا و در آپارتمان مونیکا و بعد در خونه جویی و چندلر میگذشت. بازم تا یادم نرفته بگم که صاحب سنترال پرک گانتر بود که یه مرد زال کم حرف بود که حتی در فصول ابتدایی سریال زیاد به چشم نمیخورد ولی بعدنا بهش یکم دیلوگ و اینا دادن. گانتر بعدنا به طور محسوسیم عاشـــق ریچل میشه ولی چیز خاصی اتفاق نمیفته. میونش با شخصیتای دیگه سریالم زیاد خوب نیس.

 

 

سخن آخر :

در نهایت باید گفت که شاید تا بحال به سریال How I Met Your Mother نگاه کردید و فکر میکنید فیلمی بهتر ازون نمیتونید تو ژانر کمدی پیدا کنید و یا به احتمال زیاد اسم friends رو هم شنیدید ولی با خودتون میگید قدیمیه و ازش میگذرید. این کارو نکنید چون شاهکار سریال های کمدی رو نباید دست کم گرفت و ازش رد شد. کسانی هم که این سریال رو دیدند هم بازم با دیدن دوبارش سیر نمیشن اگر میخواین این سریال زیبا رو دانلود کنید میتونید با لینک مستقیم و با کیفیت 720p و با زیرنویس و رایگان از لینک های زیر دانلود کنید:
 
 
امتیاز نقدون : 10/10
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱
Ali MBina

نظرات  (۱)

۰۹ خرداد ۰۰ ، ۱۷:۴۴ دانلود فیلم و سریال

دانلود سریال دوستان Friends با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

دانلود سریال فرندز با کیفیت 480p , 720p , 1080p

 قسمت یک فصل یازدهم با کیفیت عالی اضافه شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی