Naghdoon

نقد و بررسی فیلم سریال انیمه و بازی

Naghdoon

نقد و بررسی فیلم سریال انیمه و بازی

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۲۵ ب.ظ

۰

نقد و بررسی بازی Watch Dogs

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۲۵ ب.ظ

برای مشاهده نقد و بررسی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

بازی که رقیب GTA V از طرف ubisoft بود:

در اواخر نسل هفتم کنسولها هایپ ها و تریلرها و اخباری با مضامین بازی ای که در آن سلاح اصلی شما هک کردن است آمد و بخاطر ایده جذاب و گیم پلی فوق العاده ای که در تریلرها داشت هر گیمری را تشنه خود کرد اما بازی با 5 ماه تاخیر وارد بازار شد.

بازی دارای گیم پلی عالی و جذابی هست و در اون همونطور که گفته شد سلاح شما هک کردنه. ولی آیا این هک کردنا خوب کارشدن و واقعا به اون آسونیه؟ در جواب باید گفت هک ها خیلی زیادن و باید بازشون کنید (جدیدا رو) و همه شون رو با یک دکمه انجام میدید. از هک ها هم میشه به هک ATM ها و ماشین ها (برای اینکه سوارشون بشین) یا هک کردن سیستم فاضلاب و به انفجار رسوندن گاز متان اون و هک کل سیستم شهر برای چند ثانیه و در نتیجه خاموش شدن شهر میشه و هک کردن سیستم تعقیب پلیس و خارج شدن از محدوده تحت تعقیب برای چند ثانیه است که به شما امکان دور شدن و فرار رو  میده .

شما در بازی قادر هستید که دوربین های مخفی رو در سرتاسر شهر هک و از طریق اونها یا به زوایای دیگه نگاه کنید و یا مهمتر اینکه به وسیله اونها هم میتونید وسایلی که در اون دوربین میبینید رو هم هک کنید برای مثال با هک یک دوربین دوربین دیگر رو هم که در نقط دید اون هست رو هک کنید و بعد هک هایی رو هم در اون دوربین دوم بکنید!!!

 

از هک ها گذشته و به مردم سطح شهر و هوش مصنوعیاشون میپردازیم. مردم شهر چهره پویایی رو به شهر دادن و مثل GTA نمیتونین چن صدتاشونو برای تفریح بکشید چون چهره شخصیت اصلی اونوقت منفی تر میشه. همچنین وقتی در دست خود سلاح حمل میکنید سریع مردمی که در اطراف هستن به پلیس زنگ میزنن و فکر نکنین میتونید با کشتنشون جلوشونو بگیرید چون وقتی دو سه تاشونو میکشید در فواصل دورتر و افراد بیشتری به پلیس زنگ میزنن و پلیس میاد دنبالتون!!!

و اما پلیس ها, آیا پلیس ها هم مثل سری GTA کنه میشن به جونتون و تا نگیرنتون یا نکشنتون دست بردار نیستن؟ خوب در جواب باید گفت تقریبا بله! تقریبا چون تا وقتی در خشکی هستین باید کلی سختی بکشید تا فرار کنید ولی اگه فقط بتونید خودتونو به آب برسونید و سوار قایق بشید حتی اگه درجه پلیس هم رو بالاترین باشه همچی حله!!! قایق ها در این بازی سریعترین وسیله نقلیه ان و تا جایی که یادمه گشت ساحلی ای رو در WD یادم نمیاد که بیاد دنبالتون!!!

شاید باید گفت هک های بازی میتونستن بیشتر جذاب باشن ولی وقتی پلیس دنبالتونه و میخواین بهشون رودستی بزنید و میله هایی که از زمین بیرون میان رو هک کنید تا بهشون بخورن یا باید سرعتتون کم باشه یا خیلی گیمر خوبی باشید که بتونین اجراش کنین در دیگر هک هاهم بعد از چند بار هک و استفاده دیگه جذابیتی براتون نخواهد داشت و نمیدونم دلیلش چیه ولی مثالش مثل مثال خریدن یک گوشی جدید و مدل بالاست که بعد از یک مدت دیگه براتون جذابیت خاصی رو نداره.

 

مثل دیگر بازی های جهان باز دیگه بازی WD هم دارای ماشین و موتور یا قایق برای روندن هست. البته مثل سری GTA نه بلکه دارای دست فرمون خشک و نچسبیه که زیاد جذاب نیست. ولی از نظر تنوع کم نداره و دارای ماشین ها و وسایل نقلیه زیادیه. ناگفته نماند که میتونید از مترو هم برای اینور و اونور رفتن استفاده کنید. همونطور هم که در بالا گفتم اگه مسافت خیلی زیادی رو میخواید برید بهتره خودتونو به آب برسونید و سوار قایق بشید چون سرعت زیادی رو داره.

 

 

از نظر فروشگاه هم باید گفت شما قادرید که لباس های زیادی رو برای خود بخرید و چهره شخصیت اول رو دستخوش تغییر کنید همچنین میتونید به فروشگاه های اسلحه فروشی رفته و اسلحه یا مهمات براخودتون بخرید.

 

 

گرافیک و بررسی های فنی :
 

گرافیک بازی خیلی خوبه و به لطف موتور گرافیک Disrupt چهره شهر (شیکاگو) و شخصیت ها خیلی خوب و با جزئیات ساخته شده. اما از نظر بعضی جزئیات مثل تکسچر موهای ایدن (شخصیت اصلی) یا سایه زنی های درون بازی ضعف هایی دیده میشه. البته ناگفته نماند برای اینکه یه ماشین نو رو به یه ماشین فرسوده تبدیل کنید خیلی زمان میبره!!!

تکسچر های داخل بازی خیلی خوب ساخته شدن و با کیفیت طراحی شدن. بازی WD گاهی دچار باگ میشه که بسته به نوع نسخه بازیتون میتونه این باگ ها باگ های جزئی یا باگ هایی مثل خروج از بازی یا حتی ریستارت شدن بشه!!! 

بازی از نظر لود شدن و یا فریم ریت ها عالیه و شما در طی بازی فک نکنم شاهد افت فریم یا نظایر اون باشید.

داستان :

 

داستان بازی روایتی از شهر شیکاگوئه که یکی از شهرهای غوطه ور شده در تکنولوژی و پیشرفتس. ولی آیا این تکنولوژی ها و پیشرفته بودن ها برای مردم چجوریه؟ آیا از اونها بصورت مخفی جاسوسی نمیشه؟ آیا اونها در خطر افشاء و درز اطلاعاتشون از این طریق نیستن؟ خوب جواب بازی یک آره ی گندست. در سال 2003 دولت سیستمی اطلاعاتی به اسم CtOS را برای جلوگیری از جرم و جنایت و کنترل شهر شیکاگو راه اندازی کرد اما این سیستم بعدها بدست اشخاص دیگر و سودجو برای اهداف شخصی افتاد اینجا بود که شخصیت اصلی داستان به اسم Aiden Pearce وارد عمل میشه و سعی میکنه جلوی اونهارو بگیره و ازشون این سیستم رو بگیره. اما این اشخاص خواهرزاده 6 ساله اونو برای دخالت هاش میکشن!!! حالا اما ایدن به اهدافش انتقام هم اضافه شده و میخواد با عزم راسخ جلوشونو بگیره در این راه دوستانی رو هم در کنارش داره که یکی از مهمترینشون Clara نام داره که ایدن اونو به عنوان قدرتمندترین هکری که بعد خودش میشناسه میدونه. ایدن دارای مهارت های هک فوق العاده ای هست و میتونه هک های سخت رو در عرض چند ثانیه انجام بده و هدفش هم اشخاص و ارگان های دولتی هست.

 

امتیاز نقدون : 9/10

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۰
Ali MBina

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی